Information om Adressregister, skapat i Word
Målet med denna "Databas" är att:
- ha en "adressbok" i ett behändigt format (8 x 12 cm).
- ha alla adressuppgifter samlade på en plats.
- kunna uppdatera dessa enkelt.
- kunna skapa en ny utskrift snabbt.
- lätt kunna skapa en liten adressbok, där linjer anger var man klipper
isär de fyra sidorna på A4-pappret, vid skapandet av en AdressBok.
Det du behöver finns i följande filer (AdrReg.zip)
- HuvudDok.doc
- AdrKälla.doc
- Framsida.doc
- ReadMax.txt
Skapa adresslista:
- Öppna HuvudDok.doc i Word 7.0 (Office97).
- Klicka på "Skrivskydd", eftersom skrivskyddet i HuvudDok.doc är lösenordsskyddad,
(lösenord: adrreg).
- Klicka på Ikonen som visar hjälptexten "Redigera källdokument", eller gå via
menyn "Verktyg", "Koppla dokument...", "2 Källdokument", "Redigera", "AdrKälla.doc".
- Via detta "Dataformulär" skriver du adresser till Worddokumentet AdrKälla.doc.
- I "Dataformulär" fyller du i de uppgifter du vill ha med på första personen i
"din adresslista".
- Välj "Lägg till ny" och fyll i nästa "Dataformulär".
- Fortsätt tills du är färdig. Du behöver inte lägga in adresserna i "Dataformulären"
i bokstavsordning. Den detaljen kan du ordna vid utskrift.
Då du skrivit in alla adresser går du vidare till nästa punkt.
Du kan när du vill, vid senare tillfälle, lägga till eller ta bort adresser
i din AdrKälla.doc, på samma sätt som beskrivs här, under rubriken "Skapa adresslista".
|
|